Yhdistys

Verkkopeliyhdistys Eclipse ry on Lahtelainen nuorten verkkopelaamiseen erikoistunut yhdistys, jonka tarkoitus on kehittää pelaamis-, sekä LAN-tapahtumia Lahdessa. Yhdistys haluaa luoda nuorille mahdollisuuksia harrastaa ja kokoontua tietokone- sekä peliaiheiden parissa.

Historia

Eclipsen juuret ulottuvat pitkälle historiaan, vuoteen 2006. Eclipsen perustaja Aake Kärnä on järjestänyt vuosien saatossa kymmeniä tapahtumia. Tapahtumat ovat kantaneet erilaisia nimiä kuten Korpilanit, SolsticeLAN, LahtiLAN ja uusimpana Heartbeat. Paikkana on ajan saatossa toiminut mm. perustajan oma koti (Hämeenkoski), vanhat Hurina 2.0:n tilat (vuodet 2007 – 2010), kuin Jovin nuortentalo Plazakin. 2010-luvulla Eclipse järjesti laneja Nuorisokeskus 8-salilla.

Yhdistyksen hallitus

Puheenjohtaja Aake Kärnä
Varapuheenjohtaja    Riku Koponen
Rahastonhoitaja Samu Salminen